ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ

 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Θέμα :  Νέο μισθολόγιο και εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών.

Τα Διοικητικά Συμβούλια των  Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης:
1.                   Αγρινίου - Θέρμου
2.                   Αμφιλοχίας
3.                   Βόνιτσας
4.                   Μεσολογγίου
5.                   Ναυπάκτου
6.       Οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Αιτωλοακαρνανίας

Εκφράζουν την εντονότατη διαμαρτυρία  τους για την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΔΒΜΘ και καταγγέλλουν το σχέδιο οικονομικής εξόντωσης και εξαθλίωσης των ελλήνων εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.
Οι εκπαιδευτικοί, οι χειρότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι οδηγούνται στον οικονομικό αφανισμό, όχι μόνο με το νέο μισθολόγιο αλλά και με τις νέες φοροεπιδρομές, την κατάργηση φοροαπαλλαγών, τις περικοπές σε εφάπαξ και επικουρικές συντάξεις και την εργασιακή εφεδρεία βάζοντας «ταφόπλακα» στο μέλλον των ίδιων και των οικογενειών τους.

Το νέο μισθολόγιο – φτωχολόγιο προβλέπει:
*     Νέες δραματικές μειώσεις μισθών για όλους που φτάνουν μέχρι και το 25%.
*     Μισθό νεοδιόριστου (χωρίς προηγούμενη εργασία στο Δημόσιο) 660€ το μήνα και 577€ για όσους εργάζονται πρώτη φορά στο Δημόσιο κι έχουν κρατήσεις ΙΚΑ.
*     Κατάργηση των επιδομάτων γάμου, εξωδιδακτικής απασχόλησης, κίνητρου απόδοσης, μεταπτυχιακών σπουδών, ειδικής αγωγής και διδακτικής προετοιμασίας.
*     Τα επιδόματα εορτών και άδειας παραμένουν «φιλοδωρήματα» 500€ και 250€, («τσεκουρωμένα» και αυτά από προηγούμενες κυβερνητικές αποφάσεις).

Με το νέο βαθμολόγιο:
*     Ελάχιστοι εργαζόμενοι θα παίρνουν προαγωγή. Από τους 100 που προσλαμβάνονται στο βαθμό ΣΤ μόλις 9 θα φτάνουν στο βαθμό Α.
*     Οι βαθμοί αυξάνονται από 3 σε 6 χωρίς να διασφαλίζεται η αξιοκρατία και η απρόσκοπτη προαγωγή.
Η κυβέρνηση λεηλατεί τα πάντα και «κλέβει» τη ζωή μας.
Ισοπεδώνει ανθρώπινες αξίες, μας οδηγεί σε εργασιακό μεσαίωνα και υποθηκεύει το παρόν και το μέλλον αυτού του τόπου.
Καταγγέλλουμε την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική η οποία διαλύει τα εργασιακά μας δικαιώματα και εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.
Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα τα αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά έργα.
Καλούμε τους συναδέλφους σε κοινό αγώνα για την ανατροπή του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου, την ανατροπή του μισθολογίου – φτωχολόγιου.

Αποτελεί ΝΤΡΟΠΗ η άθλια αντιμετώπιση
της Κυβέρνησης στους έλληνες εκπαιδευτικούς.

Κοινοποίηση:
1.       ΔΟΕ
2.       ΑΔΕΔΥ (ΚΑΙ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ)
3.       ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
4.       ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
5.       ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΓΟΝΕΩΝ
6.       ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ
7.       ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΟΜΟΥ
8.       ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΥΤ.  ΕΛΛΑΔΑΣ
9.       ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
10.   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ Δ/ΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1.   Αγρινίου – Θέρμου:         Κόκκοτος Βασίλης
2.   Αμφιλοχίας:                     Χαραλάμους Δημήτριος          
3.      Βόνιτσας:                         Λάσκαρης Νικόλαος
4.      Μεσολογγίου:                  Τσάμης Δημήτριος
5.      Ναυπάκτου:                     Λουκόπουλος Αριστείδης

ΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Δημήτριος Φραγγούλης       (αναπληρωτής. αιρετός ΠΑΣΚ)
Αναστάσιος Σκαρμούτσος   ΔΑΚΕ

==================================================================
ΤΟ  "ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ"  ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ   "ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΑΡΤΑ ΟΛΑ"
 
ΚΑΙ
 ΤΟ  "ΝΕΟ ΤΕΛΟΣ"  ΓΙΑ ΤΟΥΣ  "ΤΙΤΛΟΥΣ ΤΕΛΟΥΣ"  ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΣ.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι

Η Κυβέρνηση  σε ρόλο διεκπεραιωτή οδηγιών της Τρόικας και των διεθνών τοκογλύφων ψηφίζει διαρκώς φοροληστρικά μέτρα που καταποντίζουν  το έτσι κι αλλιώς πενιχρό εισόδημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών  και οδηγούν νομοτελειακά πια τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους  εμπόρους στον αφανισμό και την οικονομική και κοινωνική εξαθλίωση.
Χρησιμοποιώντας από τη μια προσχηματικά διλλήματα, εκβιασμούς και οικονομική τρομοκρατία περί  ΄΄ κρίσης χρέους ΄΄,  ΄΄ εθνικής χρεοκοπίας ΄΄, κ.λ.π. και από την άλλη έχοντας εξασφαλίσει την ουσιαστική ανοχή - μέσα από την συνενοχή -  της πλειοψηφίας των κομμάτων και των ΄΄ αποκομμάτων ΄΄  αλλά και των ιδίων των κυβερνητικών βουλευτών, έχει επιδοθεί σε ένα χωρίς προηγούμενο  ΄΄ πογκρόμ ΄΄ οικονομικής αφαίμαξης και λεηλασίας των νοικοκυριών.
Πρόσφατα -  συμπληρώνοντας τον από το 2009 μακρύ κατάλογο – ψηφίστηκαν μέσω του  ΄΄ Μεσοπρόθεσμου ΄΄ τέτοια μέτρα  που όπως αποδεικνύεται σήμερα όχι μόνο δεν ήταν τα τελευταία αλλά ούτε καν  ΄΄ Μεσοπρόθεσμα ΄΄.
Ήταν και είναι μέτρα άμεσης καταλήστευσης και εφαρμογής.
Ενδεικτικά και για του ΄΄ λόγου το αληθές ΄΄ αναφέρουμε μέτρα που άμεσα στοχεύουν στην οικονομική και επαγγελματική μας εξόντωση και θα είναι ο καταλύτης  του αφανισμού χιλιάδων μικρών εμπόρων :    

Ø  Μας μειώνουν κι άλλο το αφορολόγητο όριο.
Ø  Καταργούν την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών από το εισόδημα και πλέον θα αφαιρείται μόνο το 20% από τις υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές ( ΟΑΕΕ ) κι όχι τα ποσά των ιδιωτικών ασφαλίσεων. Αυτό θα αυξήσει, τεχνητά, το φορολογητέο εισόδημα ως και 5000 €.
Ø  Μας επιβάλλουν ετήσιο «τέλος επιτηδεύματος» κεφαλικό φόρο  για την περιοχή μας χωρίς ημερομηνία λήξης, 300 €  για  το 2011 –  400 €  για  το 2012 κ.λ.π. , ποσά ίδια στις Α.Ε. με τα εκατομμύρια ευρώ και σε εμάς που δεν  βγαίνουμε για τον ΟΑΕΕ, το νοίκι, τη ΔΕΗ, την τράπεζα. 
Ø  Μας επιβάλλουν επιπλέον έκτακτη εισφορά κλιμακούμενη από τα 12000 € και πάνω.
Ø  Μας επιβάλλουν περαιτέρω εισφορά προς τον ΟΑΕΕ επί του ετήσιου τζίρου.
Ø  Μας επιβάλλουν ακόμη μια εισφορά 120 € ετήσια στον ΟΑΕΕ υπέρ του ΟΑΕΔ.
Ø  Επαναφέρουν τα «αντικειμενικά κριτήρια». Ανάλογα με το ενοίκιο, τα τετραγωνικά, το συντελεστή εμπορικότητας και τον αριθμό των απασχολούμενων θα ορίζουν κατώτατο υποχρεωτικό δηλωθέν καθαρό κέρδος προς φορολόγηση, μη δεχόμενοι τα πραγματικά έσοδα.
Ø  Αυξάνουν τον ΦΠΑ στο ανώτερο - προς το παρόν -  23% στα είδη εστίασης, αναψυκτικά.
Ø  Εξισώνουν για τις επιχειρήσεις τον ειδικό φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.

Σε  αυτά αν συνυπολογίσουμε :

Ø  Την αύξηση τελών κυκλοφορίας.
Ø  Την αύξηση δαπανών διαβίωσης.
Ø  Την αύξηση του φόρου θέρμανσης για την κατοικία, γιατί στην επιχείρηση τον εξισώνουν.
Ø  Την δραστική μείωση των εισοδημάτων των συμπολιτών μας.
Ø  Την νέα μείωση της φορολογίας των ανώνυμων εταιριών στο 20 % με διατήρηση όλου   του πλέγματος των φοροαπαλλαγών τους.
Ø  Το νέο τέλος επί παντός ακινήτου μεσοσταθμοκά  5 € / τετραγωνικό.

Ή και αυτά που ήδη έχουν ψηφιστεί μέχρι σήμερα στους προηγούμενους μήνες :

Ø  Αύξηση  συντελεστών ΦΠΑ: από 19% → 21% → 23%.
                                                      από 9% → 10% → 11% → 13%.
                                                      από  4.5% → 5% → 5,5 %.
Ø  Αύξηση  8 λεπτά  στην τιμή της βενζίνης, 3 λεπτά στο πετρέλαιο κίνησης.
Ø  Αύξηση 20% στον ειδικό φόρο κατανάλωσης σε τσιγάρα και ποτά.
Ø  Μείωση του αφορολόγητου με την υποχρεωτικότητα των αποδείξεων.
Ø  Αύξηση τεκμηρίων διαβίωσης.
Ø  Αύξηση των τιμολογίων ΔΕΗ μέσω της επιβολής ειδικού φόρου κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Ø  Περικοπές 200 εκατομμύρια ευρώ στα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας.
Ø  Περικοπή του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων μέχρι και το 2015 σε πρώτη δόση.
Ø  2η νέα αύξηση κατά 10% του ειδικού φόρου για τα καύσιμα.
Ø  Νέες αυξήσεις του ειδικού φόρου για τσιγάρα και ποτά.
Ø  Επιβολή έκτακτης εισφοράς στους ελεύθερους επαγγελματίες, με βάση τα εισοδήματα του 2009.

Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες

Δεν μπορεί κανείς πια να ισχυριστεί ότι όλα αυτά τα μέτρα  ( αλλά και αυτά που θα επιχειρήσουν να επιβάλλουν στο μέλλον ) λαμβάνονται για την μείωση του χρέους ή για την εξυγίανση της Ελληνικής οικονομίας. Υπάρχει άλλωστε η Κυβερνητική ομολογία  ότι μείωση του χρέους  - ούτε σε απόλυτους αριθμούς, ούτε ποσοστιαία επί του ΑΕΠ -  δεν πρόκειται να επιτευχθεί. 
Υπάρχει στόχευση και είναι συγκεκριμένη και μεθοδευμένη!!
Το οικονομικό  σύστημα της χώρας επιχειρεί να αναδιαταχθεί και ουσιαστικά να μετεξελιχθεί παίρνοντας όμως καθαρά ολιγοπωλιακά  χαρακτηριστικά. Αυτό που άλλοτε προσδιόριζαν ως την ραχοκοκαλιά της Ελληνικής οικονομίας  ( τις χιλιάδες μικρές εμπορικές και βιοτεχνικές επιχειρήσεις ) σήμερα είναι γι’ αυτούς επιτακτική ανάγκη να βγουν από τη μέση. Η πίτα είναι συγκεκριμένη και πρέπει να την μοιραστούν οι λίγοι.

 Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες
     
Πρέπει με κάθε τρόπο, οφείλουμε με κάθε μέσο να αντιδράσουμε.
Είναι χρέος απέναντι στις οικογένειες και τα παιδιά μας να αποτρέψουμε την λεηλασία και τον αφανισμό του κλάδου μας.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου στο προσεχές διάστημα θα αναλάβει δράσεις για να υπερασπιστεί αυτό που ίσως κάποτε θεωρούνταν αυτονόητο :
Την επιβίωση  και την συνέχιση της ύπαρξης και επαγγελματικής δραστηριότητας όλων των συναδέλφων.
Σε καλούμε με την φυσική σου παρουσία αλλά και τις ιδέες σου, μαζί με όλους τους συμπολίτες που ουσιαστικά αντιμετωπίζουν τα ίδια ή αντίστοιχα προβλήματα, να συμμετέχεις και να συνδράμεις σε έναν αγώνα που ουσιαστικά θα είναι : ΄΄ ΑΓΩΝΑΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΄΄.

                                                                                           ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Ε.Σ.Α.  

**********************************************************
**********************************************************
ΩΡΑΙΑ ! ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ !!!


ΤΩΡΑ ΠΙΑ !
Αντί για το μεσοπρόθεσμο – μέρες που είναι – ας ασχοληθούμε με την σαπίλα του ποδοσφαίρου, τις προσαγωγές, τις συλλήψεις, τους παράγοντες, τα στημένα κ.λ.π.
Όποιος ισχυριστεί ότι συμπέσανε οι μέρες, «έχει δίκιο».
Όποιος όμως τολμήσει να μιλήσει για χρονικά επιλεγμένη επικοινωνιακή σκοπιμότητα, στημένο και μεθοδευμένο αποπροσανατολισμό εν όψει της ψήφισης του μεσοπρόθεσμου,

                                                        - ΕΧΕΙ ΑΔΙΚΟ -


                           ΄΄ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΣ ΄΄


ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΕΣΒΔΕΝ

****************************************************
****************************************************
ΤΟ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ

(ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ 1960 – ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ 2011)

Από τις 15-6-2011 με ένταση προσπαθούν να μας κάνουν συμμέτοχους της μικροπολιτικής τους φάρσας, πολιτικά κόμματα που κυβερνούν, κυβέρνησαν και θέλουν να διαφεντεύουν τη χώρα.
Χωρίς σοβαρότητα, ο ένας εν ενεργεία Πρωθυπουργός και ο άλλος εν αναμονή, περιγράφουν δημόσια πως έπαιξαν το σπασμένο τηλέφωνο.
Τον Πρόεδρο του πολιτεύματος δεν τον σχολιάζουμε, γιατί ο ρόλος του ούτως ή άλλως είναι κάτι σαν κυτίο παραπόνων.
Κυβερνητικοί βουλευτές, κοινοβουλευτικά κομματικά στρατιωτάκια, συλλέγουν υπογραφές ή σουλατσάρουν σε Ραδιοφωνικούς Σταθμούς και Τηλεοπτικά Κανάλια και ζητούν εξηγήσεις γιατί το μνημόνιο που αυτοί ψήφισαν και που τάχατες δεν ήξεραν τι έγραφε, δεν υλοποιείται γρήγορα και έτσι:

- Η ανεργία είναι ακόμη στο 16% και όχι στο 30%.
- Παραμένουν ακόμη μικρομάγαζα ανοικτά.
- Ο  Φ.Π.Α. δεν πήγε ακόμη στο 25% για όλα τα προϊόντα και αγαθά.
- Καθυστερούν οι απολύσεις στο δημόσιο.
- Δεν μειώθηκαν κι άλλο οι συντάξεις, κ.λ.π.
Αντιπολιτευόμενοι επίσης βουλευτές, πρώην κυβερνητικοί και εν αναμονή της ολικής τους επαναφοράς, αγωνιούντες, επίσης μεμψιμοιρούν γιατί:
      - Καθυστερούν οι μεταρρυθμίσεις, οι ιδιωτικοποιήσεις, και το ξεπούλημα.
ΝΥΝ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ όμως κουνούν την ουρίτσα τους στας Ευρώπας.
Το Δ.Σ. της ΟΕΣΒΔΕΝ πιστεύει ότι :
Όταν βαδίζεις το δρόμο που σου δείχνει το κοράκι, θα καταλήξεις ψοφίμι.

Την Δευτέρα 20-6-2011 συνεδριάζει το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας μας
ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΕΣΒΔΕΝ
 


*****************************************************************
*****************************************************************
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

Καταγγέλλουμε την απόπειρα προβοκάτσιας που κύκλοι του τρομοκρατημένου συστήματος εξουσίας επιχείρησαν και επιχειρούν ανεπιτυχώς στην Πλατεία Συντάγματος.
Καταγγέλλουμε την παρουσία δεκάδων ασφαλιτών με κουκούλες που συνεργαζόμενοι με αστυνομικές δυνάμεις επιχείρησαν να διαλύσουν τους εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλωτές που για άλλη μια φορά κατέκλυσαν ειρηνικά το Σύνταγμα.
Η μαζική ειρηνική πορεία του λαού δεν προβοκάρεται. Η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη. Στο δίλλημα βία ή δημοκρατία, επιλέγει τη βία.
Καλούμε τον κόσμο, που όλες αυτές τις μέρες βρέθηκε ειρηνικά στους δρόμους και στις πλατείες, να περιφρουρήσει την ειρηνική του διαμαρτυρία και να συνεχίσει με τη μαζική του συμμετοχή τον αγώνα του για πραγματική δημοκρατία, τον αγώνα του  κατά των μνημονίων.
Το Γραφείο Τύπου

***********************************************************************
***********************************************************************
ΟΕΣΒΔΕΝ: ΄΄ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΄΄

Επί είκοσι μήνες, στο όνομα της κρίσης, βιώνουμε την πιο βάρβαρη ανατροπή των δικαιωμάτων των εργαζομένων και της κοινωνίας προς όφελος των τραπεζιτών, των κερδοσκόπων, των τοκογλύφων και του μεγάλου κεφαλαίου. Με βάση το μνημόνιο που εφαρμόζει η Κυβέρνηση και η Τρόϊκα περικόπτονται ένα-ένα τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις των εργαζομένων με πρόσχημα τα ελλείμματα και το χρέος.

Το έλλειμμα όμως και το χρέος, παρά την υποβάθμιση του βιοτικού μας επιπέδου όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκε, αλλά εξαιτίας της ύφεσης, της ανεργίας και της τοκογλυφίας αυξάνεται ραγδαία.
Τούτες τις μέρες, με απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τρόπο, προωθούν άμεσα ένα δεύτερο μνημόνιο με στόχο την παραπέρα λεηλασία του εισοδήματος και των δικαιωμάτων του λαού, ενώ παράλληλα ξεπουλάνε τον δημόσιο πλούτο της χώρας χάριν των αγορών και του αδηφάγου τραπεζικού κεφαλαίου. Το μνημόνιο επίσημα επεκτείνεται - τάχατες- μέχρι το 2015 κατ’ ουσία σε αόριστο χρόνο διάρκειας.

• Η ζούγκλα στη αγορά εργασίας διευρύνεται και γίνεται περισσότερο ανεξέλεγκτη. Οι μεγαλοεργοδότες αξιοποιούν το νέο αντεργατικό πλαίσιο που τους χάρισε η Κυβέρνηση για να μειώσουν τους μισθούς, να αυξήσουν τις απολύσεις, να καταργήσουν τις συλλογικές συμβάσεις.
• Μειώνονται και πάλι τα εισοδήματα των εργαζομένων στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ, μειώνονται και πάλι οι συντάξεις (τακτικές, εφάπαξ και επικουρικές).
• Αυξάνεται η φορολογία μέσα από τη μείωση του αφορολόγητου και τη δραματική αύξηση των έμμεσων φόρων.
• Η μειωμένη αγοραστική δύναμη των εργαζομένων οδηγεί σε κλείσιμο χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αφού: «εργαζόμενοι χωρίς λεφτά οδηγούν σε μαγαζιά χωρίς δουλειά και χιλιάδες λουκέτα στην αγορά».


Στο όνομα της κρίσης εκποιούνται τα δημόσια κοινωνικά αγαθά, ο δημόσιος τομέας και η δημόσια περιουσία.

 
• Κλείνουν σχολεία και νοσοκομεία.
• Ξεπουλιούνται οι ΔΕΚΟ, ανεξάρτητα αν είναι κερδοφόρες και ανεξάρτητα από το ρόλο και τη σημασία τους για την ύπαρξη της ίδιας της χώρας σήμερα αλλά και μετά την κρίση.
• Το νερό, η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, τα ΕΛΤΑ, οι Συγκοινωνίες, τα Λιμάνια, τα Αεροδρόμια, όλα βγαίνουν στο σφυρί (μάλιστα σε εξευτελιστικές τιμές) για τα υπερκέρδη των δανειστών.


Τρόϊκα και Κυβέρνηση καταφεύγουν στην τρομοκρατία και τον εκβιασμό, για να καθυποτάξουν το συνδικαλιστικό κίνημα και τους αγώνες μας. Μας ζητούν συναίνεση και «υπευθυνότητα» στην πιο σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική που διαλύει την κοινωνική συνοχή και γυρίζει τη χώρα μας και την Ευρώπη στον Μεσαίωνα.

Απορρίπτουμε αυτή την πολιτική

• Διεκδικούμε μια άλλη οικονομική πολιτική με αναπτυξιακά και κοινωνικά μέτρα, χωρίς την απειλή χρέους, προς όφελος των εργαζομένων και των πολιτών, που θα διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας, θα διευρύνει τα οικονομικά και κοινωνικά μας δικαιώματα και θα εξασφαλίζει εργασία στους άνεργους.
• Ενώνουμε τον αγώνα μας με τον αγώνα των εργαζομένων και ολόκληρης της κοινωνίας για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα, για μια άλλη πολιτική προς όφελος των πολλών. Αυτό σήμερα αποτελεί την μόνη προοπτική για τη χώρα.
• Αγωνιζόμαστε για μας και τα παιδιά μας, για τους συνταξιούχους, για τους άνεργους, για τους νέους, για τα μικρομάγαζα που κλείνουν, για τα φτωχά λαϊκά στρώματα που οδηγούνται στο κοινωνικό περιθώριο.
• Αντιστεκόμαστε στην κοινωνική βαρβαρότητα.


Πατρίδα δεν είναι μόνο οι κάμποι και τα βουνά. Πατρίδα είναι και οι εργαζόμενοι, οι αγρότες, οι αυτοαπασχολούμενοι μικροί έμποροι και τα άλλα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται από αυτήν την βάρβαρη πολιτική. Πως μπορεί να σωθεί η πατρίδα όταν χρεοκοπούν όλα αυτά τα λαϊκά στρώματα;


Το Δ.Σ. της ΟΕΣΒΔΕΝ προτείνει και καλεί τους Εμπορικούς Συλλόγους , τις μέρες συζήτησης στη Βουλή των νέων ανθρωποκτόνων μέτρων, εξετάζοντας τις δυνατότητές τους κατά πόλη, να οργανώσουν και να καταγράψουν την αντίδρασή τους δημόσια όσο πιο δυνατά γίνεται.


7-6-2011                                     ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΕΣΒΔΕΝ


****************************************************************************
****************************************************************************
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΩΝ

Συνάδελφε-Συναδέλφισσα,


Την Δευτέρα 23/5/2011 έλαβες από τον απερχόμενο πρόεδρο Κο Γ. Τζωρτζόπουλο κείμενο που επιτίθεται χυδαία και υβριστικά στο συνδυασμό μας ‘‘ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΩΝ’’.
Εάν δεν πέταξες την επιστολή ξαναδιάβασε την για να αναληφθείς:
Α. Ποιοι λόγοι μας εξώθησαν σε χωριστό ψηφοδέλτιο.
Β. Ποιοι βάζουν το ‘εγώ’ τους πάνω από τον Εμπορικό Σύλλογο.
Γ. Ποιοι ενώνουν και ποιοι διχάζουν.
Δ. Γιατί στις τραγικές σε προσελεύσεις Γενικές Συνελεύσεις, ουδείς διαφώνησε ποτέ με τον Κο Πρόεδρο.
Ε. Γιατί περισσότεροι από τους μισούς Εμπόρους δεν είναι μελή.


ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ:



Ότι δεν θα απαντήσουμε στο μέλλον στον ‘‘χαρτοπόλεμο’’ του απερχόμενου Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου.

Όποιοι συνάδελφοι έχουν διαφορετική αντίληψη από τη δική μας, δεν είναι ‘‘ υποπόδια’’ , παραμένουν ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ και ΦΙΛΟΙ.


ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΩΝ
******************************************************************************
******************************************************************************
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

Δόγμα ζωής είχα και έχω:
΄΄ Να συμπεριφέρομαι τίμια και ας αποτύχω και όχι να επιτυγχάνω ενεργώντας δόλια ΄΄.

Σιχαίνομαι:
Την λογική και πρακτική των αδίκων ότι:
΄΄ Αν είναι να επιτευχθεί ο σκοπός, όλα τα μέσα αγιάζονται ΄΄.

Θλίβομαι για τον ξεπεσμό:
Όλων όσων στο όνομα της προσωπικής σκοπιμότητας και ατομικής μωροφιλοδοξίας τους, επιστρατεύουν την κακεντρέχεια, την μικροψυχία, τον μηδενισμό και την λασπολογία.

Θεωρώ άνανδρους:

Α/ Όλους αυτούς που μέχρι και χθες δεν τόλμησαν ούτε μια φορά δημόσια να εκφράσουν την όποια τυχόν άποψή τους - αν έτυχε να είχαν ποτέ – και σήμερα το παίζουν Μεσσίες και τιμητές.

Β/ Όλους αυτούς που ευαγγελίζονται την κατάργηση της «προσωπολατρίας» την ίδια ώρα που σπεύδουν άλλος να αυτοχριστεί επικεφαλής και οι άλλοι να δηλώνουν υποπόδιοί του.

Γ/ Όλους αυτούς που περίμεναν για να βγάλουν γλώσσα την ώρα και τη μέρα που δεν θα μπορούσα να βάλω υποψηφιότητα.

Δ/ Όλους αυτούς τους δήθεν «Ανεξάρτητους», «Αναμορφωτές» και «Εξυγιαντές», που με την συκοφαντική και πεζοδρομιακή ρητορική τους κατά θεσμών και προσώπων, επιχειρούν να συγκαλύψουν τον υστερόβουλο κομματισμό τους, τις παρεΐστικες εξαρτήσεις τους, τα ιδιοτελή τους κίνητρα, την υποκρισία και τον φαρισαϊσμό τους.

Θεωρώ επίσης καταστροφική συνδικαλιστικά και πολιτικά:
Κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της συλλογικότητας των αποφάσεων και των δράσεων από οιονδήποτε, δεν ανέχομαι, δεν δέχομαι και δεν αναγνωρίζω ιδιοκτήτες σε μια πρωτοπόρα ακαθοδήγητη φιλοσοφία και δράση που έτυχε πανελλαδικής καταξίωσης.

Τέλος γνωστοποιώ ότι:
Επειδή γεννήθηκα, μεγάλωσα και έζησα στην αγορά, όσο θα υπάρχει έστω και ένα μαγαζί ανοιχτό και εγώ θα ζω, χαλινάρι στη γλώσσα μου δεν θα βάλω.

20-5-2011                                                                     Γιώργος Τζωρτζόπουλος




Υ.Γ.: Όποιος νομίζει, άτομο, παρέα, συνδυασμός, μπροστινός ή από πίσω, ατομικά ή ομαδικά που κρύβονταν μέχρι σήμερα, ότι τον αφορούν και θέλει ή έχει κάτι να απαντήσει στα παραπάνω:
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.
Τον καλώ, προσκαλώ και προκαλώ σε δημόσιο διάλογο με τους όρους, προϋποθέσεις και συντονιστές που αυτός θέλει.
ΕΓΩ ένα μόνο ζητώ: να είναι ανοιχτή, δημόσια και φάτσα μπάλα η κουβέντα για να μας ακούει ο κόσμος όλος.


******************************************************************************
******************************************************************************
«ΑΝ ΕΙΧΑ ΜΙΑ ΒΟΜΒΑ ΘΑ ΤΗΝ ΕΡΙΧΝΑ!!» ;;;;


Πολλές φορές έχω ακούσει αυτή την έκφραση από μαθητές, συγγενικά πρόσωπα και μικρούς φίλους μου. Πάντα είχα την απορία, πως είναι δυνατόν να μισεί κανείς τόσο πολύ το δεύτερό του σπίτι, το σχολείο. Τα παιδιά τρομοκρατούνται στο άκουσμα και μόνο ότι πρέπει να πάνε σχολείο. Το μισούν και καθημερινά τσακώνονται με τους γονείς, γιατί πρέπει να πάνε σ’ αυτό το «μέρος» που είναι ότι χειρότερο τους έχει συμβεί. Η αλήθεια είναι πως σε όλους μας υπήρξε η στιγμή που δεν θέλαμε να πάμε σχολείο και βρίσκαμε ένα σωρό δικαιολογίες, προφάσεις και αρρώστιες ώστε να αποφύγουμε την εξέταση στο μάθημα που δεν διαβάσαμε ή να μην γράψουμε το διαγώνισμα ή για να κοιμηθούμε λίγο παραπάνω.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να απευθυνθώ στους μικρούς μαθητές και να τους πω να σκεφτούν λιγάκι τι είναι ακριβώς σχολείο και πόσα τους προσφέρει ( παρόλο που δεν το καταλαβαίνουν) ίσως να αλλάξουν γνώμη.
Το σχολείο δεν είναι τίποτα άλλο από το μέσο για ν’ αποκτήσεις, όταν μεγαλώσεις αυτά που θέλεις. Πάντα ήθελες να έχεις μια δική σου πισίνα, έτσι;;; Ένα γρήγορο αυτοκίνητο;; Να κάνεις ταξίδια σ’ όλο τον κόσμο;; Ε, λοιπόν γι’ αυτά χρειάζονται χρήματα, σωστά;; Τα χρήματα τα παίρνουμε από την δουλειά που κάνουμε. Αλλά για να έχεις μια καλή δουλειά πρέπει να μάθεις την δουλειά αυτή σε κάποιο πανεπιστήμιο ή κολέγιο. Και εδώ μπαίνει το σχολείο αφού χωρίς αυτό δεν μπορείς να εισαχθείς σε καμία σχολή!! Αρκετά καλός λόγος για να αρχίσεις το σχολείο.
Αλλά να ξέρεις ότι ο ρόλος του σχολείου δεν είναι μόνο να μας προετοιμάσει για την εύρεση ενός καλού επαγγέλματος. Δεν είναι μόνο αυτό αλλά θα μπορούσε να είναι και πολλά άλλα ακόμη!!
Και το ερώτημα επανέρχεται « Γιατί πηγαίνουμε σχολείο;;»
Γιατί μαθαίνουμε διάφορα πράγματα, γιατί περνάμε εξετάσεις και συγκρινόμαστε ο ένας με τον άλλο; Για να πάρουμε τους καλύτερους βαθμούς;;
Τι σημαίνει εκπαίδευση και για ποιο λόγο γίνεται όλη αυτή η συζήτηση;;;
Το σχολείο υπάρχει απλώς για να περνάμε τις εξετάσεις ώστε μετά να βρούμε μια δουλειά;; Το να ’χεις μια δουλειά και να κερδίζεις τα προς το ζην είναι σίγουρα αναγκαίο, αλλά αυτό είναι το παν στη ζωή;; Μόνο γι’ αυτό πρέπει να πηγαίνουμε σχολείο;;;
Το προαύλιο φτιάχνει χαρακτήρες, προσωπικότητες, πολίτες μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Μας διδάσκει, και ας μην το καταλαβαίνουν απόλυτα οι μαθητές, την φιλία, την αλληλοβοήθεια, την συμφιλίωση μετά από κάθε τσακωμό, την συνεργασία, την άμιλλα. Εκεί θα συναντήσουμε την έχθρα, την βία, την ζήλια, το αίσθημα κατωτερότητας, το αίσθημα υπεροχής γιατί δυστυχώς είναι και αυτά ένα κομμάτι της ζωής μας. Επιπλέον, το προαύλιο είναι ο χώρος που όλοι οι μαθητές θα κλάψουν, θα γελάσουν, θα πέσουν, θα σηκωθούν, θα ερωτευτούν, θα απογοητευτούν, θα αγαπήσουν, θα μισήσουν και εκεί που θα κάνουν παντοτινές φιλίες.
Στο σχολείο μαθαίνουμε την ζωή και κάνουμε τα πρώτα μας πειράματα. Αναλαμβάνουμε τις πρώτες μας υποχρεώσεις, μαθαίνουμε τα δικαιώματα μας, συνδιαλεγόμαστε και δημιουργούμαστε ώστε να είμαστε ενεργοί πολίτες της κοινωνίας μας.

Για κάποια παιδιά όμως το προαύλιο του σχολείου είναι το προαύλιο μιας φυλακής και το κουδούνι ο ήχος της ελευθερίας… Απεχθάνονται το σχολείο και οι λόγοι τους είναι σοβαροί. Ίσως να τους ενοχλούν κάποια άταχτα παιδιά, ίσως να έχουν λίγους ή καθόλου φίλους. Μπορεί να μην τα πάνε καλά με την δασκάλα ή το δάσκαλο τους. Ακόμη μπορεί να αισθάνονται κατώτερα ή διαφορετικά από τους συμμαθητές τους.
Γι’ αυτούς τους σοβαρούς λόγους υπάρχει λύση. Ας συζητήσουν το πρόβλημά τους με την οικογένεια ή τον δάσκαλο-δασκάλα τους, με τον σχολικό σύμβουλο ή τον ψυχολόγο του σχολείου.
Ότι και αν απασχολεί τον κάθε μαθητή, λύση υπάρχει. Αυτή δεν είναι να κλείνομαι στον εαυτό μου αλλά να εξωτερικεύω τα συναισθήματα μου, τις σκέψεις μου, τους προβληματισμούς μου, τα άγχη και τις αγωνίες που έχω.
Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω πώς το σχολείο τόσο σε κοινωνικό και πνευματικό επίπεδο είναι δικαίωμα του κάθε παιδιού. Η πολιτεία οφείλει να παρέχει σε κάθε παιδί, ακόμη και αν βρίσκεται στην πιο απομακρυσμένη περιοχή, το δικαίωμα της μόρφωσης. Έτσι, λοιπόν, αντί οι κυβερνώντες να συζητούν πως θα συγχωνεύσουν τα σχολεία θα έπρεπε να συζητούν πώς να ανοίξουν ακόμη περισσότερα. Να μην λένε συνεχώς δεν υπάρχουν χρήματα και οδεύουμε προς την ανάπτυξη. Πως θα γίνει ανάπτυξη αν η νέα γενιά δεν μορφωθεί;;; Καλό θα ήταν να επενδύσουμε στην νέα γενιά να γίνουν οι φωστήρες- οραματιστές οι οποίοι θα οικοδομήσουν ένα καλύτερο μέλλον για την Ελλάδα.

Βλάχου Χρυσούλα
Φιλόλογος- Ν. Αιτωλ/νίας


*******************************************************************************
*******************************************************************************

KAΤΑΡΓΗΣΕΙΣ , ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


Η παιδαγωγική διάσταση της κυβερνητικής επιλογής

Δυστυχώς η παιδαγωγική προσέγγιση του μαθητή όπως την γνωρίζαμε έως σήμερα στο σχολείο θα αποτελεί παρελθόν μετά την επιλογή του Υπουργείου παιδείας για την συγχώνευση / κατάργηση σχολικών μονάδων .Η συγκέντρωση μεγάλου αριθμού μαθητών θα δημιουργήσουν απρόσωπα σχολεία με επιπτώσεις που γνωρίζουμε από αντίστοιχες τέτοιες πρακτικές σε άλλες χώρες . Οι τοπικές κοινωνίες ανησυχούν σε όλη τη χώρα , γονείς, μαθητές , εκπαιδευτικοί είναι ανάστατοι με αυτή την επιλογή και τις προθέσεις και δηλώνουν αντίθετοι στις συγχωνεύσεις που πολύ σύντομα θα βιώσουμε . Η ηγεσία του Υπουργείου παιδείας αδιαφορεί για κάθε άλλη πρόταση
Όλοι γνωρίζουν ότι ο στόχος του Υπ. Παιδείας είναι η εξοικονόμηση πόρων χωρίς να ενδιαφέρονται για την δυνατότητα επιβίωσης του δημόσιου σχολείου . Τα προηγούμενα χρόνια με τις πολιτικές του νεοφιλελευθερισμού ,οι κυβερνήσεις της υποτέλειας προσπάθησαν να ακυρώσουν στην συνείδηση της κοινής γνώμης τον παιδαγωγικό ρόλο του δημόσιου σχολείου . Στα επιχειρήματα της ακύρωσης του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείου συνέτεινε και η αδιαφορία μερίδας εκπαιδευτικών που λειτούργησαν μακριά από την ανάγκη να αναδείξουν το πολυποίκιλο λειτουργηματικό τους ρόλο .
Σήμερα το ΥΠ.Ε.Π. κλείνει πάλι τα μάτια μπροστά στο πρόβλημα της υποβάθμισης του παιδαγωγικού μας ρόλου ,αφού με τις συγχωνεύσεις/ καταργήσεις, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να διδάξουν σε τμήματα 30 /35 μαθητών .
Όταν δημιουργούνται πολυπληθή τμήματα στα σχολεία και συσσωρεύεται μεγάλος αριθμός μαθητών ανά σχολική μονάδα , οι έρευνες έδειξαν ότι αυξάνεται το άγχος , η ανασφάλεια καθώς τα περιστατικά παραβατικότητας και βίας μεταξύ των μαθητών .
Τα σχολείο πρέπει να έχει περιορισμένο αριθμό μαθητών/τριών ,κυρίως στις μικρές ηλικίες , ώστε να αισθάνεται κάθε παιδί ασφάλεια ,να νιώθει την αναγνώριση, να αντιμετωπίζεται από το διδακτικό προσωπικό σαν οντότητα , έχει την ανάγκη και θέλει τον έλεγχο και την καθοδήγηση . Ο μαθητής έχει το αισθητήριο της κρίσης και με τα μάτια του μετράει την επιβράβευση ή την απόρριψή του . Το παιδί πρέπει να λειτουργεί σε όρια που θέτει η εκπαιδευτική κοινότητα μέσα από τον κανονισμό λειτουργίας , καθώς επίσης να υπάρχει σταθερό πρόγραμμα λειτουργίας που ελέγχει , καθοδηγεί , ενισχύει και επιβραβεύει κάθε δραστηριότητά του . Η ανάγκη αυτή του μαθητή πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψη όταν μάλιστα από τα σχολεία μας απουσιάζει εντελώς το επιστημονικό προσωπικό της υποστήριξης όπως ψυχολόγοι , κοινωνικοί λειτουργοί ,κ.λ.π. Στο νέο πολυπληθές σχολείο μειώνεται δραστικά η δυνατότητα να λειτουργούν οι παραπάνω δυνατότητες .
Με το νέο υπερπληθές τμήμα του κάθε πολυπληθούς σχολείου που επιδιώκει να δημιουργήσει το Υπ. παιδείας , περιορίζονται οι δυνατότητες των εκπαιδευτικών να εφαρμόζουν διαφορετικές παιδαγωγικές μεθόδους ,προσεγγίσεις κατά περίπτωση μαθητή ώστε να μπορούν να καλύπτουν τις ειδικές ανάγκες και ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή τους . Μειώνεται δραστικά η δυνατότητα να επιλέγονται ευεργετικές ομαδικές μέθοδοι διδασκαλίας, μέσα στην τάξη ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και το επίπεδο μαθητών .
Το σχολείο δεν λειτουργεί χωρίς προγραμματισμό και στόχους. Αποτελεί βασική κοινωνική οντότητα τμήμα του κοινωνικού περιβάλλοντος, δεν διασφαλίζει μόνο την γνώση αλλά την κοινωνική ένταξη και μόρφωση. Το σχολείο της γειτονιάς είναι το παιδαγωγικό εργαστήρι διαμόρφωσης της προσωπικότητας του νέου μαθητή. Δηλώνει την συναισθηματική ενότητα μεταξύ των ανθρώπων του συγκεκριμένου χώρου , την σχέση του σχολείου με την τοπική κοινότητα , την
κοινωνική προέλευση της γειτονιάς το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον.
Η σχέση αυτή λειτουργεί αμφίδρομα , τροφοδοτείται με στοιχεία που αναπτύσσουν πολύπλοκους δεσμούς αλληλεπίδρασης που ενισχύουν την μορφωτική δύναμη του σχολείου της κοινότητας ή της γειτονιάς .
Άραγε γιατί πάνε σε κατάργηση του περιφερειακού σχολείου, ποιός είναι λόγος να στερηθεί η τοπική κοινότητα, η γειτονιά το σχολείο της ;
Γνωρίζει το υπουργείο παιδείας ότι με τις συγχωνεύσεις δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα σε αρκετές οικογένειες, που θα αλλάξουν τόπο κατοικίας , για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην σχολική φοίτηση των παιδιών τους;
Γνωρίζει ότι είναι δύσκολο να μεταφέρονται καθημερινά με λεωφορεία μαθητές πόσο εξαιρετικά μεγάλες χρονοβόρες και επικίνδυνες είναι οι καθημερινές μετακινήσεις ;
Γνωρίζει ότι πολλοί μαθητές θα εγκαταλείψουν την υποχρεωτική εκπαίδευση;
Θα επιλέξει , για παράδειγμα ο μετακινούμενος μαθητής κάτοικος του Αστακού που φοιτά στο ΕΠΑΛ Κατοχής σε περίπτωση κατάργησής του, να μεταβαίνει καθημερινά στο ΕΠΑΛ Μεσολογγίου ή μήπως αναγκασθεί να εγκαταλείψει το σχολείο . Μήπως όμως έτσι θα αυξηθεί η μαθητική διαρροή ;

Ο ΄΄ εξορθολογισμός΄΄ που επικαλείται η ηγεσία του ΥΠ. παιδείας είναι πρόφαση που συγκαλύπτει μια αντίληψη εξοικονόμησης πόρων σύμφωνα με τις επιλογές και τις κατευθύνσεις της Τρόϊκας .Για πόσο ακόμη θα παραμείνουν αδιάφοροι ;
οι σύλλογοι γονέων , τα πενταμελή / δεκαπενταμελή των σχολείων τα σωματεία των δασκάλων /καθηγητών .Είναι αναγκαίο να βρεθούν σε κοινό βηματισμό , ώστε να ανατρέψουν αυτές τις πολιτικές επιλογές που είναι επιλογές υποβάθμισης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου .


Κούστας Κώστας
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Αντιπρόεδρος Νομαρχιακού Τμήματος ΑΔΕΔΥ